Gebe kalmak için normal yollardan bunu başaramayan çiftler son çare olarak tüp bebek tedavisi yöntemi ile hamile kalmaya çalışmaktadırlar. Bu yolla gebe kalan ve başarı şansı yüksek olan çok sayıda çift bulunmaktadır. Bazen de tüm denemelere rağmen tüp bebek şansı bazı kişilerde yok denecek kadar az olabilir. Bu tamamen çiftlerin birinde ya da her ikisinde mevcut olan önemli sorunlardan kaynaklanabilir. Ancak tüp bebek tedavisinde her geçen gün yeni alternatif yolları uygulandığı için bu şans gitgide artmakta ve bu yollara çocuk sahibi olan kişilerin sayısı artmaktadır.

Tüp bebek tedavisinin başarısızlıkla sonuçlanmasının pek çok nedeni olabilir. Başarısızlığın  en büyük nedenlerinden biri embriyo kalitesidir. Tüp bebekte embriyo kalitesi oldukça önemlidir. Döllenme sırasında erkeğin spermi ile kadının yumurtalarının kalitesi döllenme sırasında oluşan embriyoyu da etkilemektedir. Embriyo ne kadar kaliteliyse, gebeliğin tam anlamıyla oluşması ve devam etmesi o oranda başarılı olabilir.

Embriyo Kalitesi İle Başarılı Bir Gebelik Sağlanabilir

Tüp bebek tedavisinde embriyo kalitesi bu yolla gebeliği sağlama sürecinde başarıyı arttıran önemli faktörlerden birisidir. Ancak bazı durumlarda embriyo kalitesi olsa da gebelik oluşmayabilir. Bunun genetik nedenleri olabilir ve araştırılması gerekebilir. En iyi embriyoyu seçmek için günümüzde time lapse sistemi (embriyoskop) denilen embriyoların izlendiği ve en iyi gelişen en kaliteli embriyonun seçildiği yöntemler kullanılarak embriyolar seçilir.

Kaliteli Embriyoların Seçilerek Transfer Edilmesi

Tüp bebekte kaliteli embriyolar çok sayıda embriyo içinden seçilir. Embriyo sayısının çok olması gebeliğin sağlıklı olarak kesin gerçekleşmesini sağlamaz. Önemli olan embriyonun kalitesidir. Embriyolar içinden kaliteli embriyolar seçilir ve transfer işlemi başlar. Kaliteli embriyoların seçilerek transfer edilme işlemi uzman bir doktor tarafından anne rahmine bırakılır. Bu süreçten sonra bu embriyoların rahime tutunması ve gebeliğin oluşması beklenir. Transferin yapılacağı gün kadının yaşı, tedavi geçmişi, embriyoların kalitesi ve sayısı ile ilgilidir. Genelde transfer işlemi 2.3 veya 5. Gündeki zaman dilimlerinde gerçekleşmektedir. Bu işlem için uzmanlık şarttır. Transfer işleminden sonra hasta dinlenme odasında bir süre bekletilir. Bundan sonraki süreçte 10-12 gün sonra gebelik testi yapılır.