Tüp bebek tedavisi doğal yollardan çocuk sahibi olamayan çiftler için uygulanan tedavi yollarından birisidir. Bu yolla çocuk sahibi olan pek çok çift bulunmaktadır. Tüp bebek tedavisinde sürekli yeni metotlar denenmekte ve bu da çiftlerdeki çocuk sahibi olma başarısını arttırmaktadır. Tüp bebek tedavisine geçilmeden önce bazı işlemlerin yapılması gerekir. Bunlardan birisi de rahim filmidir. Tüp bebek tedavisinden önce rahim filmi genelde anne adaylarına uygulanır. Bu film ile rahim içinin gözlemlenmesi sağlanmakta ve buna göre rahim içinde yapısal ya da işlevsel sorunlar olup olmadığı ve rahim içi ve kanallarının özellikleri öğrenilip değerlendirilir. Kısırlık sorunu için tüp bebek tedavi merkezine başvuran kişilerde yapılan rutin testlerin başında rahim filmi de yer almaktadır. Rahim filimin çekilmesi için öncelikle jinekolojik muayeneden geçmek gerekir. Bu muayenede enfeksiyon durumu oluştuğunda film ertelenir ve öncesinde enfeksiyonun geçmesi için tedavi uygulanır. Enfeksiyon tedavisi yapıldıktan sonra rahim filmi çekilip rahmin genel durumu incelenir.

Rahim Filmi Ne Zaman ve Nasıl Çekilir?

Rahim filminin çekilmesi için adet kanamasının bitmesi beklenir. Rahim filminin çekilme zamanı adet zamanın bittiği ilk günlerdir. Adet kanamasından sonra filmin çekilmesinin nedeni her hangi bir gebelik olayına karşı testin bebeğe zarar vermesini engellemektir.

Rahim içi filminin çekilmesi için hasta jinekolojik muayenenin yapıldığı masaya yatırılır. Rahim ağzını çekmek için vajinaya uygulama yapılır ve kanül denilen bir alet rahime yerleştirilir. Kanüle enjektör geçirilir ve buradan hastaya ilaçlı madde verilir. Bu şekilde bu sıvı maddenin yardımıyla rahim içindeki tüplerin ve rahimin genel durumu incelenir. Bu şekilde bu yöntem uygulanarak rahim içi görüntülenerek rahim içindeki yapısal ve işlevsel özellikler tespit edilmeye çalışılır ve rahim içinde herhangi bir sorun olup olmadığı tespit edilir. Sorun yoksa diğer rutin testlere geçilir. Rahim içinde herhangi bir sorun varsa uygun tedavi yolları seçilerek sorunun çözülmesi için uygun tedavi yöntemi uygulanmaya çalışılır.

Rahim Filmi Nasıl Bir İşlemdir?

Rahim filmi hastanın rahim içindeki yapısal ve işlevsel sorunlarını tespit etmek ve rahmin genel durumunu değerlendirmek için gerekli ve önemli bir testtir. Rahim testi işlemi ağrılı bir işlem midir diye merak edenlere söyleyebileceğimiz bu işlemin uzman doktor ile yapıldığında ağrı ya da acı gerektirmeyen bir işlem olduğunu söyleyebiliriz. Ancak belirttiğimiz gibi bu işlemi yapacak olan doktorun ve merkezin iyi seçilmiş olması gerekir. Bu konuda yeterince ihtisas yapmış doktor vasıtasıyla korkmadan bu işlemi yaptırabilirsiniz.

HSG yani rahim içi filmi sonrasında bazı hastalarda tedaviye gerek kalmadan gebelik oluşabilmektedir. Bu yöntem ile tüplerdeki yapışıklıklar açıldığı için gebe kalma şansı artmaktadır. Sorun mikrobik ise verilen ilaçlarla sorun giderilir ve yine doğal yollarla gebe kalınabilir.